Goście z portali rezerwacyjnych
Podcast: Skuteczna Sprzedaż w Hotelu. #1: Goście z portali rezerwacyjnych. Jak o nich zadbać aby chcieli wracać i rezerwować bezpośrednio w hotelu.
Zapraszam na pierwszy odcinek mojego podcastu, z którego dowiesz się między innymi:
- Dlaczego Goście rezerwują przez Booking i platformy OTA.
- Co zrobić, żeby mieć więcej rezerwacji bezpośrednich w hotelu.
- Kiedy warto zachęcić Gościa do rezerwacji bezpośredniej.
- Co robić, aby mieć wysokie oceny na portalach rezerwacyjnych?
A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozyskiwania Gości OTA i współpracować ze mną przy stworzeniu strategii zwiększania liczby rezerwacji bezpośrednich w Twoim hotelu … To koniecznie sprawdź nowy program szkoleniowo – doradczy: Jak skutecznie pozyskiwać Gości z portali rezerwacyjnych. Więcej szczegółów TUTAJ
Podcast: Skuteczna Sprzedaż w Hotelu, odcinek numer jeden: Goście z portali rezerwacyjnych. Jak o nich zadbać, aby chcieli do nas wracać i rezerwować bezpośrednio w hotelu.
Małgorzata Pioszyk, chciałam Was serdecznie powitać w pierwszym odcinku mojego nowego podcastu o Skutecznej Sprzedaży dla Hotelarzy.
Dzisiaj, kiedy nagrywam ten podcast, jest ostatni dzień szkoły. Sądzę tak, bo kiedy szłam sobie tutaj do studia nagraniowego, to widziałam wiele młodych osób w białych koszulach i ze świadectwami w rękach. Dlatego sądzę, że dziś ostatni dzień szkoły i dziś zaczynają się wakacje. A wakacje to wyjazdy i pobyty w hotelach. W związku z tym uważam, że temat dotyczący gości z portali rezerwacyjnych OTA jest jak najbardziej na czasie. Widziałam również kampanię, która zachęca Gości do rezerwacji bezpośrednich. To bardzo dobrze, że uświadamiamy Gości o tym, że lepiej i korzystniej jest zarezerwować bezpośrednio w hotelu.
O czym dziś będę mówić? Czego się dziś dowiecie?
Dlaczego Goście rezerwują przez Booking i przez platformy OTA?
A dlaczego chcę o tym mówić? Bo jeżeli sobie odpowiemy na pytanie, dlaczego Goście rezerwują przez OTA, to będziemy mogli się zastanowić, co jeszcze my Hotelarze możemy zrobić? W jaki sposób my możemy bardziej ułatwić naszym Gościom rezerwację bezpośrednio u nas? Podam 7 powodów dlaczego Goście rezerwują przez Booking.
Co zrobić, żeby mieć więcej rezerwacji bezpośrednich w Waszych hotelach?
Kiedy warto zachęcić Gościa do dokonania rezerwacji bezpośredniej? Czyli wskażę takie momenty w tych relacjach z Gościem OTA, kiedy najlepiej jest go zachęcić do rezerwacji bezpośredniej .
Co zrobić, żeby mieć wysokie oceny na portalach rezerwacyjnych?
Ponieważ to jest temat, który interesuje każdego Hotelarz. Im wyższe oceny tym oczywiście więcej Gości. W związku z tym, co robić, żeby tych Gości zachęcać, jeżeli są zadowoleni, żeby zostawiali opinie i żeby te oceny na portalach były jak najwyższe. Czy my w ogóle jako Hotelarze mamy na to wpływ? Natomiast dla tych, którzy chcą więcej przewidziałam specjalną niespodziankę. Dużo, dużo więcej wiedzy na temat OTA, rezerwacji bezpośrednich i gości z Bookingu.
7 powodów dlaczego ludzie korzystają z OTA.
OTA oznacza Online Travel Agency czyli portale rezerwacyjne właśnie. Powodów jest pewnie więcej, natomiast tutaj podam 7 najważniejszych.
- Cena albo okazja cenowa
Przyjęło się tak i do dzisiaj jeszcze ludzie sądzą, że najniższą cenę będą mieli właśnie rezerwując przez Booking. Bardzo długo na Bookingu obowiązywał parytet cenowy. Natomiast o ile wiem, teraz te ceny bezpośrednio w hotelu i na Bookingu są dosyć porównywalne. Natomiast ludzie w dalszym ciagu myślą, że na Booking ta cena faktycznie jest najniższa. To przekonanie pozostało. Oczywiście są też portale, które specjalizują się w proponowaniu najniższą cenę? Te portale są dla Gości, których ja nazywam łowcami okazji. I tam faktycznie zawsze ta cena jest najniższa, dlatego ci Goście rezerwują tylko i wyłącznie przez te portale. W dalszej części podcastu poświęcę więcej uwagi Gościom zwanym Łowcami okazji, oraz temu czy tych Gości się da w ogóle zlojalizować?
2. Zaufanie
Drugim powodem dlaczego ludzie rezerwują przez OTA, bardzo mocnym powodem jest zaufanie. Ponieważ kiedy wyjeżdżamy do miejsca, w którym wcześniej nie byliśmy, to mamy zaufanie, że jeżeli oferta jest na Bookingu, to ten hotel naprawdę istnieje, jest sprawdzony, można poczytać opinie o nim…
Zainteresował Cię ten temat? Odtwórz cały podcast zamieszczony powyżej.